Buna dimineata, Potos !

potos

Impresiile Alexandrei pe Insula Thassos in Potos 2013

M-am trezit cu greu la opt dimineata si, dupa cateva secunde de amorteala, mi-am adus aminte unde sunt: hotelul Maria din statiunea greceasca Potos. Ajunsesem cu o seara in urma, tarziu, aproape de miezul noptii, dupa un drum de peste 15 ore cu autocarul. Am mers teleghidată spre balcon, pentru a-i ura „buna dimineata” statiunii in care aveam sa petrec o saptamana, dupa care am revenit in camera pentru a-mi face o cafea. Am deschis frigiderul si in timp ce am pregatit si am mancat un sendvis am deschis televizorul pentru a vedea cum va fi vremea. Tot butonand, am reusit sa aflu ca va fi foarte cald pe parcursul intregii perioade.

cazari recomandate thassos

Am iesit apoi din camera si m-am dus glont spre plaja, aflata la doar cinci minute de hotel, pentru a lua pulsul statiunii. Cu toate ca era destul de devreme, plaja formata din nisip si pietricele mici era destul de plina de turisti. Cativa curajosi intrasera chiar si in apa, iar un grup de tineri inchiriase deja o banana si „zbura” spre larg.

Am decis ca este totusi prea devreme pentru mine si am plecat spre centrul statiunii, pentru a depista principalele atractii. Am colindat pe strazile fostului sat populat in trecut doar de pescari si am observat zeci de taverne si magazine de suveniruri.

Ora pranzului m-a gasit tot pe malul marii, la micuta si cocheta taverna Poseidon. Meniul restaurantului este foarte diversificat, de la caracatita si fructe de mare pana la diverse preparate grecesti precum: mousaka, stufat de vita si kleftico.

Cu toate acestea, in prima zi n-am vrut sa ma risc si am ales sa comand o portie de cotlet de porc cu salata de varza si cartofi natur, pentru care am cheltuit opt euro.

Am mers apoi in camera de hotel si, dupa ce am facut un dus, am iesit la plaja, unde am ramas pana spre seara 🙂

In zilele urmatoare, am continuat sa ma trezesc devreme, sa fiu printre primii care urau „buna dimineata” pitorescului satuc din sudul insulei Thassos, dar am decis ca este mult mai bine sa merg la plaja pana in pranz, iar dupa miezul zilei sa ma balacesc in mare sau sa colind statiunea in lung si-n lat. Intr-una din zile am incercat si piscina hotelului, iar in penultima zi am fost intr-o croaziera care m-a costat 25 de euro, din Limenaria (despre statiunea Limenaria exista un ghid turistic aici: Limenaria Thassos), aflata la patru kilometri de Potos, spre golful Aliki.

Per total, vacanta mea m-a costat putin peste 500 de euro: am plecat la final de mai si cazarea nu a sarit de 250 de euro pentru sase nopti, drumul cu autocarul dus-intors 70 de euro si am mai cheltuit pe mancare, bautura, plimbari, suveniruri pentru parinti si fratele meu.

potos

Am spus inca o data „buna dimineata” si, cu tristete, „la revedere” statiunii in ziua a saptea, dupa care m-am urcat in autocar, cu gandul la vacanta de anul viitor, pe care mi-am promis sa o petrec alaturi de familie, tot in Potos.

2 thoughts on “Buna dimineata, Potos !