Lefkada – de trei ori fantastica ! [2014]

Vara asta am ajuns in sfarsit in insula Lefkada. Nu stiu de ce n-am venit aici mai devreme pentru ca insula are niste peisaje care iti taie pur si simplu respiratia. Am stat 7 zile in Lefkada cu un grup de prieteni si ne-am simtit ca in paradis. Insula are portiuni mai aglomerate, pe partea de est, si portiuni aproape salbatice in vest. Am strabatut insula in toate directiile cat de mult am putut si ne-am distrat de minune. A fost absolut fantastic! Insula Lefkada Am venit in Lefkada cu masinile proprii. Sunt si autobuze care circula dar pe partea vestica sunt destul de rare din cate am putut observa. Drumurile pe insula sunt uneori abrupte, cu serpentine bruste dar sunt asfaltate si daca se circula cu atentie nu sunt mari probleme. Fiind un grup de trei cupluri fara copii am luat cazare la Althea Studios, in Agios Nikitas. Hotelul e mic, are doar 6 apartamente si nu e foarte aproape de plaja. Apartamentele au insa vedere foarte placuta la munte, sunt spatioase si curate si sunt dotate cu mini-bucatarie cu frigider si plita la care se poate prepara mancare. Am ales sa ne petrecem cea mai mare parte din vacanta pe partea de vest a insulei Lefkada pentru ca am inteles ca aici sunt plajele cele mai spectaculoase. Nu ne-am inselat. Plaja Kathisma era situata la cateva sute de metri de hotelul nostru asa ca am poposit aici in prima zi. Plaja e foarte bine amenajata, are sezlonguri si nisip cu pietricele. Apa are o culoare turcoaz care ti se lipeste de retina. Kathisma e o plaja accesibila si are o deschidere larga la mare. Cu adevarat spectaculoase sunt insa plajele Porto Katsiki si plaja Egremni. Pentru a ajunge la Porto Katsiki trebuie sa cobori cateva zeci bune de trepte. Plaja este inconjurata de stanci ca de un zid dar este lunga si are nisip fin. Pentru a ajunge la plaja Egremni a trebuit sa coboram cateva sute de trepte dar a meritat. N-am mai vazut asemenea peisaje in calatoriile mele. Inca ma ia ameteala cand ma gandesc la ce frumuseti am vazut in Lefkada. Tot drumul spre casa m-am gandit cum sa fac si cand pot sa revin mai repede in aceasta insula. Lefkada este o insula cu adevarat spectaculoasa. Peisajul montan si culoarea marii, drumurile serpuite si plajele aflate la poalele stancilor masive nu se uita niciodata. Despre plaje gasiti un ghid complet aici: Plaje Lefkada. Mancarea in Lefkada e delicioasa. Sunt multe taverne cu preturi bune, baruri, cafenele, aveti de unde alege. Daca va cazati la un apartament cu bucatarie puteti gati. Sunt destule piete pline cu fructe si legume proaspete, ulei de masline, miere si alte bunatati grecesti. Lefkada e presarata cu sate mici si pitoresti. Daca aveti masina personala puteti si timp la dispozitie este recomandat sa vizitati cat mai multe astfel de sate, sunt de-a dreptul incantatoare. Noua personal ne-a placut absolut tot ce am apucat sa vedem pe insula. Sunt o multime de activitati la care puteti participa, excursii, locuri de vizitat, timpul este insa o problema. O excursie de cateva zile nu este suficienta pentru a absorbi toata frumusetea insulei Lefkada. Doresc din tot sufletul sa revin in Lefkada pentru ca e un loc in care iti umpli bateriile cu frumuseti  naturale, culori tari, vibrante si amintiri atat de placute incat te vor bantui pentru multa vreme dupa cei ai plecat. Ionela