Drumul spre Grecia prin Zajecar

Drumul obisnuit spre Grecia cu masina din Vestul tarii este e traseul Granita cu Serbia la Stamora Moravita, Pancevo, Belgrad, Nis, Vranje si mai departe prin Macedonia. Este un drum care se desfasoara pe autostrada de la Sud de Belgrad pana la Lescovac iar in anul viitor, posibil pana la granita cu Macedonia deoarece sarbii luceraza intens la prelungirea spre sud a autostrazii. Drumul spre Grecia prin Zajecar
Despre autostrazi, drumurile din Grecia, preturi, benzinarii, etc  .. exista un articol destul de stufos aici: Drumul spre Grecia
Anul acesta la intoarcele din Gecia am ales sa facem un mic ocol prin Valea Timocului, de la Nis spre est prin Zajecar si Negotin si am intrat in tara pe la Drobeta. Vlea Timocului este o zona romaneasca a Serbiei in care multa lume vorbeste romaneste la magazine, hotel, pe strada si se aseamana mult cu Banatul ca si “grai”. In sensul ca romanii de acolo vorbesc cu accent banatean. Nu ne pare rau ca am facut acest ocol datorita superbului peisaj de dealuri valurite, pline de paduri printre care curg vai adanci. Agricultura fac acolo romanii din Serbia, in mare parte, satele sunt mici, dispuse, exact pe stilul romanesc, cu majoritatea gospodariilor la drumul national. Oamnii din orasul Nis ni s-au parut foarte primitori cu strainii si foarte amabili. In orasul Zaecar am ajuns seara dupa caderea intunericului iar hotelul Srbija Tis Hotel nu l-am gasit deoarece la ei centrul orasului era inchis pentru renovari. Am intrebat pe un sofer intr-un Logan orpit cum ajungem la hotel, in limba engleza, desigur. Nevasta-sa ne intreaba daca nu vorbim franceza, la care eu catre sotul meu:” no, saracie ca pana amu nu mi-am exersat franceza….”. Ea de colo: “Ioi… vorbiti romana, sunteti romani….? “ El, soferul “Ioi, shogoreeee, ce ma bucur ca va vad….” Extraprdinar de incantati, erau romani si ne-au condus pana la hotel. Acolo ne-am pupat, ne-am salutat, ne-am imbratisat… draguta intamplare. Hotelul dragut si curat pentru un oras cam ca si Turda, jud. Cluj. Un mic dejun pe baza de branzeturi si oua in ambianta traditionala a restaurantului. 31 euro pe noapte a costat pentru 3 persoane cu mic dejun – bufet. Foarte frumos. Dimineata am plecat spre Drobeta iar dupa putin timp am vazut Dunarea care ne-a insotit tot drumul pana la intrarea in tara. Am trecut granita pe la Portile de Fier, peste baraj. La iesirea din Serbia vamesul ne intreaba de fiacare data, in fiecare an, “Unde fost? “, lucru care in Grecia, spre exemplu, este o indiscretie pe care nu si-o permite nici un vames. Din pacate nu am facut poze. Starea drumului este una medie dar nici daca era foarte bun nu se putea conduce cu viteza deoarece este plin de curbe, urcusuri si coborasuri. Frumoasa calatoria pe Valea Timocului, recomand cu incredere la intoarcere din Grecia. Despre experienta noastra in Grecia, gasiti cateva poze aici: Lefkada. Autor: Anonim